Vi har nu været i luften på ny hjemmeside et par uger. Og sådan er status:
* Faste sider med information om klubben mv:=> De allerfleste er på plads. Nogle enkelte nede i menuhierarkiet mangler tekst, samt nogle sider kan trænge til en tekstmæssig gennemgang. Min plan er at hyre nogle medredaktører fra bestyrelse og udvalg, da den nye hjemmeside er lavet i Wordpress, som har en god teksteditor, som kræver ringe kendskab til html-koder.
* Holdstyringen=> Denne er på plads. Der var nogle småfejl den første uge, men alle skulle være rettet. Jeg regner med at der også kommer en "aktuel uge" boks igen til forsiden hen af vejen.
* Forum=> Forum har bare fået ny "skin" (design), men indhold og bagvedliggende software er det samme (Phpbb) og der er ikke nogen planer om at gøre mere på denne front.
* Interne klubsider=> Disse er endnu ikke klar. Den vigtigste del er medlemslisten, så vi kan "finde" hinanden. Min plan er at udbygge de profiler vi har i Forumsoftwaren og så bruge denne og medlemslisten, som kan ses når man er logget ind i forum som det fremtidige klubmedlemsliste. Bliver klar i løbet af december. Skriv til undertegnede (
ganlosetri@jorras.dk) hvis du mangler information om dine klubkammerater.
* Kalender=> Den gamle side havde en kalender. Denne opstår ikke igen, men erstattes af
Eventssiden og
Træningsoversigten. Der arbejdes stadig med indholdet, specielt træningsoversigten.
* Fotogalleri=> Vi vil ikke længere have et fotogalleri på hjemmesiden. I stedet vil vi fremover alene lægge billeder i
Picasa, men billeder herfra vil kunne integreres i fx vores nyheder. Mangler du billeder fra fortiden (fra 2003 og frem), så skriv til mig, så kan jeg finde dem frem og lægge dem ud i Picasa.
* Stævnesites=> Vores 2 hovedstævner får igen egne stævnesites. De laves også i det nye design og i Wordpress. Der er ikke meget tekst i disse endnu, men de gøres klar hen over december og start januar:
http://tripaatyren.ganlose-tri.dk/ og
http://egedaltri.ganlose-tri.dk/Hmm, det var vist det. Så er spørgsmålet: Er der nogle ting I synes mangler på den nye side ? Eller som I måske kunne ønske blev struktureret anderledes ?
Wordpress, som siden er lavet i, er rimelig dynamisk at arbejde med, så prøv bare med din vilde idé.
ps: Flere har sendt kommentarer om at de kunne lide det nye design. Den ros sender jeg straks videre til Søren Dam, som er kommet med oplægget til dette.